GARANTI
Alla maskiner köpta hos EMS har fabriksgaranti

När du köper din maskin från EMS ingår omfattande garantier för att du ska känna dig trygg med ditt maskinköp.​ Garantiprogrammet har utformats för att ge din maskin ett heltäckande skydd som förlänger driftstiden och ser till att din utrustning behåller prestandan och komforten den byggts för.​

För att upprätthålla garantin är det viktigt att följa tillverkarens rekommendation gällande service, underhåll och egen tillsyn samt att använda originaldelar.​

Tecknar du ett serviceavtal hos oss hjälper vi dig att hålla din maskin i toppskick genom regelbunden service och ett förebyggande underhåll.​ Detta ger din maskin ett heltäckande skydd som förlänger driftstiden och minska oförutsedda stopp, såklart till ett fördelaktigt pris.​

Hyundais maskiner levereras med fyra års garanti eller 5000 timmar (vilket som inträffar först) och Takeuchis med tre års garanti eller 3000 timmar. Det är bland de mest fördelaktiga garantiprogrammen på marknaden. Dessutom finns möjlighet till förlängning av garanti om du tecknar serviceavtal.​

EMS garantier

  • Garantitid för Hyundai-maskiner är fyra år eller 5.000 timmar, det som kommer först.
  • För Takeuchi-maskiner är motsvarande tid tre år eller 3.000 timmar, det som kommer först.
  • För utrustning från Rototilt och Engcon är garantitiden två år.
  • För utrustning av märket EMS respektive arbete utfört av EMS är garantitiden ett år.
  • Originalreservdelar ett år
  • Batterier sex månader

Garantin omfattar ej slitagedelar eller förbrukningsmaterial. Ersättning utgår ej för oljor, filter, batterier, glömdlampor, skoptänder, säkringar, bromsbelägg eller hydraulslangar äldre än 6 månader. I övrigt gäller Maskin 21 och Reparation 11.

Läs mer om serviceavtal

Fråga om garanti

Om du har frågor som gäller garantin för maskiner eller utrustning köpta från EMS, fyll i formuläret så återkommer vi så snart som möjligt. 

Kompetens och hög tillgänglighet

Vi vet hur otroligt viktigt det är för våra kunder att undvika långa och dyrbara driftstopp och snabbt få maskinerna tillbaka i drift. Satsningen på vår fältservice innebär bland annat att vi kan erbjuda ökad tillgänglighet och kortare inställningstider utan att sänka servicenivån. Nu kan vi snabbt komma ut till dig för att ta hand om maskinproblem ute på din arbetsplats.

Hållbarhet

Service handlar inte bara om att lösa problem eller byta ut reservdelar. Det handlar också om att se till att maskinen fungerar optimalt i alla lägen; miljömässigt, ekonomiskt och funktionsmässigt. Vår målsättning är att se till att ditt maskininnehav fungerar så problemfritt som möjligt, med minimala driftstopp och maximal lönsamhet.